Dacă ai spart ceva in magazin, nu te grăbi să plătești! Ce trebuie să faci dacă ți se cer banii
- Scris de U.S
- 01 Dec 2021, 16:43
- Actualitate
- Ascultă știrea

Dacă ai spart din greșeală ceva într-un magazin, nu te grăbi să-l plătești. Iată cum poți scăpa de plata unei sticle sparte, de exemplu!
Oricui i se poate întâmpla să spargă o sticlă de vin din supermarket ori să doboare un produs din supermarket, de pe raft. Ei bine, vina nu-i aparține în totalitate clientului, de aceea nu vă grăbiți să plătiți daunele.
Dacă, de exemplu, ați atins accidental o sticlă, aceasta a căzut și s-a spart, verificați dacă există bare de protecție. Legal, e musai să existe astfel de bare în raionul de băuturi, pentru a stabiliza produsele. Absența acestor bare poate duce la deterioarea produse. În acest caz, vina îi aparține lucrătorilor din magazine.
Dacă ați spart un produs din supermarket, nu sunteți obligat să-l plătiți
Potrivit standardelor pentru amplasarea mărfurilor trebuie să existe o anumită distanță dintre rafturi. Astfel, cu cât suprafața magazinului e mai mare, crește și distanța dintre rafturi.
Acestea sunt normele după care se ghidează!
1,4 m – pentru suprafețe de până la 100 m 2
1,6 m − pentru suprafețe de 100-150 m².
2 m − pentru suprafețe de 150 – 400 m².
2,5 m − pentru suprafețe de 400 m².
În cazul în care vi se cer daune, cereți cartea de reclamații. Descrieți acolo modul în care s-a petrecut totul. În caz contrat, puteți suna oricând la Agenția pentru Protecția Consumatorilor pentru a vă lămuri situația, potrivit ziareonline.ro.